Etapele infiintarii unei societati comerciale - Smart Financial Team

January 18, 2016by Ioana Nistor0
model-imagine-blog-1.jpg

Pentru cei care isi doresc o afacere proprie, am sintetizat in acest articol pasii care trebuie parcursi pentru infiintarea unei societati comerciale. Daca nu aveti timpul necesar sau nu doriti sa luati contact direct cu toata birocratia, va invitam sa ne contactati pentru a prelua noi activitatile necesare acestui demers. Veti avea firma dumneavoastra in maxim 4 zile, fara drumuri la institutii si fara batai de cap.

Iata care sunt etapele pe care trebuie sa le parcurgeti pentru a avea propria afacere:

  1. Rezervarea denumirii firmei

Primul pas il reprezinta verificarea şi rezervarea denumirii firmei. Acesta se realizează inainte de intocmirea actelor constitutive, la Oficiul Registului Comertului. Rezervarea firmei este valabilă pentru o perioadă de cel mult 3 luni de la data înregistrării cererii, iar costul la aceasta data este de 72 RON.

Chiar daca v-ati decis asupra denumirii viitoarei societati, va recomandam sa aveti inca cel putin doua variante, deoarece rezervarile sunt la nivel national si s-ar putea ca denumirea sa fie deja alocata unei alte societati.

O verificare prealabila a disponibilitatii numelui de firma se poate face pe site-ul oficial al Registrului Comertului: http://recom.onrc.ro.

  1. Stabilirea obiectului de activitate

Alegerea obiectului de activitate se face conform clasificarii CAEN (http://listafirme.onrc.ro/obco.htm).

Chiar daca de la inceput doriti sa va indreptati catre o anumita activitate, va recomandam introducerea in actul constitutiv a tuturor codurilor CAEN care nu au statut special, urmand sa activati doar cele necesare pentru activitatea vizata. Astfel, costurile pentru modificarea sau activarea ulterioara a altor obiecte de activitate sunt mai mici iar termenul mult redus. Daca alegeti doar un numar limitat de coduri CAEN iar ulterior decideti sa schimbati obiectul de activitate, va trebui sa reluati formalitatile, iar costurile si timpul de solutionare vor fi mai mari.

  1. Stabilirea sediului social

Pentru sediul social este nevoie de un contract de comodat sau de inchiriere incheiat intre proprietarul spatiului si firma. Proprietarul poate fi unul dintre asociati, administrator sau terte persoane. Daca spațiul ce urmează a fi folosit drept sediu nu este de tip comercial, ci rezidențial, se va semna de catre vecinii cu care exista pereti comuni un acord prin care acestia consimt la folosirea imobilului drept sediu social. Dacă la această locație mai este înregistrată o alta societate, atunci proprietarul sau administratorul noii societati vor trebui sa pregateasca o declarație pe proprie răspundere din care sa reiasa că sunt îndeplinite condițiile pentru functionarea in aceeasi locatie a ambelor societati.
Dacă proprietarul sediului social este o persoana fizica, aceasta are obligatia de a inregistra contractul de inchiriere la Administratia Finantelor Publice si de a va comunica un exemplar al contractului cu dovada inregistrarii. În lipsa acestei dovezi, nu se va accepta de către judecătorul delegat de la Registrul Comerțului înregistrarea firmei.

  1. Actul Constitutiv

Pentru constituirea unei societati cu raspundere limitata in vederea efectuarii de acte de comert se incheie un act constitutiv. Acesta trebuie sa contina, in mod obligatoriu:

  • obiectul principal de activitate
  • obiecte secundare de activitate (daca exista)
  • denumirea firmei (inclusiv numarul rezervarii de la O.N.R.C.)
  • numele asociatilor si aportul la capitalul social al fiecaruia
  • numele administratorului, perioada mandatului si limitele de delegare. Daca administrarea nu este realizată de către terțe persoane special contractate pentru aceasta funcție, atunci recomandăm a se  menționa că administratorii dețin individual puteri depline de reprezentare și administrare.

Asociatii si administratorii vor da “Declaratia pe propria raspundere”, din care sa rezulte ca nu au antecedente penale si ca indeplinesc condiţiile legale pentru detinerea acestor calitati. Este obligatoriu ca in declaratia respectiva sa se faca referire la art.169 alin.10 din Legea 85/2014, privind inexistenta unei hotarari de atragere a raspunderii patrimoniale, conform procedurii insolventei.

De asemenea, daca se doreste infiintarea unei societati cu asociat unic, acesta trebuie sa dea si o declaratie ca nu detine calitatea de asociat unic intr-o alta societate cu raspundere limitata.

  1. Depunerea capitalului social la banca

Capitalul social se depune la banca intr-un cont special de “capital social” pentru care exista formulare tipizate, iar angajatii bancii ar trebui sa stie sa va indrume cu privire la acesta.
De regula, acest cont are un statut special (la acesta nefiind percepute comisioane lunare sau oferite dobanzi). Banca va va furniza documentele necesare pasilor ulteriori (de exemplu: chitanta pentru banii depusi, extras de cont, etc). Capital minim pentru SRL: 200 RON.

  1. Specimenul de semnatura

Persoana care va fi numita administrator in firma se va deplasa personal la un Notar Public pentru a da Specimenul de semnatura, care va fi depus ulterior la dosarul pentru infiintarea firmei. Cost aproximativ: 50 RON.

  1. Depunerea actelor si inregistrarea la Registrul Comertului

Cand dosarul este complet, acesta se depune la Registrul Comertului de pe langa tribunalul in a carui raza se va afla sediul societatii, pentru efectuarea inmatricularii societatii. Aici sunt completate formularele tip O.N.R.C., care vor fi anexate la dosar: Cerere, Declaratie pe proprie raspundere, Anexa- Vector Fiscal.

Judecatorul delegat de Tribunal verifica legalitatea actelor depuse si dispune autorizarea inmatricularii societatii. Se transmite spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei incheierea judecatorului delegat.   După înregistrarea dosarului la Registrul comerțului, în mod normal, durează 3 zile pană se pot ridica documentele de constituire.

Taxele percepute de Registrul Comerțului pentru înființarea unei companii sunt de aproximativ 500 – 600  lei.

  1. Ridicare acte

Registrul Comertului va elibera urmatoarele acte care vor atesta infiintarea firmei dumneavoastra:

  • Certificatul de inregistrare al firmei la Registrul Comertului.
  • Hotararea tribunalului de pe langa Oficiul National al Registrului Comertului de infiintare a societatii.
  • Certificatul constatator
  1. Etape ulterioare:

Declaratia de inregistrare fiscala se depune la Administratia Financiara competenta in termen de 30 de zile de la data infiintarii societatii impreuna cu copiile documentelor de infiintare eliberate de Registrul Comertului.

Daca se doreste inregistrarea firmei in scopuri de TVA de la infiintare, concomitent cu declaratia de inregistrare fiscala se depune la Administratia Financiara un alt dosar, care va cuprinde Declaratia 088 si anexe. Mentionam ca firmele care doresc sa faca achizitii intracomunitare de servicii sau de marfuri peste plafonul de 10.000 EUR (anual) sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA inainte de realizarea acestor operatiuni si, de asemenea, sa se inregistreze si in Registrul Operatorilor Intracomunitari.

Pentru ca dorim sa va sunstinem la inceput de drum firma noastra asigura consultanta, suport tehnic si operational pentru realizarea tuturor acestor etape premergatoare derularii activitatii dumneavoastra.

Contactati-ne la: 0723572677 sau office@smart-financial.ro

Mai multe detalii click aici.

 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *